KÖPVILLKOR

Här får du information om vilka regler som gäller när du handlar av oss.

1. Köp

Avtal om köp ingås när du väljer att betala varan. Vi orderbekräftar sedan via mail till dig. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.

Vid beställning av tapetsering sker betalning då arbetet är utfört.


2. Pris & Betalning


Pris:

I priserna ingår moms alternativt vinstmarginalskatt om inget annat anges.

Betalsätt:

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna för privatkonsumenter och företag som har samma leverans och faktureringsadress.

Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här.

Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

Betala Direkt: Betala Direkt baseras på autogiro och ditt konto debiteras först när butiken har hanterat din beställning och skickat din order. Villkoren för Betala direkt finner du här..

Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Kort: Betala med kredit- eller debitkort från Visa och MasterCard.

Du hittar mer information om Klarnas användarvillkor här. För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Klarnas kundservice hittar du här. Hit vänder du dig med dina ev. frågor om Klarna fakturan. Så här fungerar Klarnas betalningsvillkor.

Få först, betala sen.

Dessa villkor för faktura gäller mellan dig och Green Living Interiör när du handlar varor och valt att betala med faktura. När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 dagar från dess att vi skickat varorna för leverans. Green Living Interiör överlåter kravet på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se. Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura. . Betala endast efter du tagit emot din order Klarna erbjuder konsumenter Köparskydd, vilket bland annat innebär att du som konsument inte behöver betala för dina beställda varor förrän du har mottagit dem, samt att Klarna assisterar dig med problem som relaterar till ditt köp. För mer information och instruktioner vänligen gå till: https://www.klarna.com/se/beskrivning-av-klarnas-koparskydd/. Alla frågor om produkter och dess egenskaper eller funktion besvarar av Green Living Interiör, kontaktuppgifter hittar du här.

Kostnader och avgifter

Vi tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning och personuppgiftsbehandling
När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail. Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här. , eller på Klarnas hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, i Dataskyddsinformationen.

Förskottsbetalning:


Vi tillämpar även förskottsbetalning med bankgiro. När vi har mottagit din beställning skickar vi ut ett betalningsunderlag till dig via e-mail. Du gör sedan en överföring av köpesumman till vårt bankgirokonto (BG: 5129-0559), t ex via din internetbank.
Du förbinder dig inte att köpa varan förens betalning är genomförd. Betalningen måste ha registrerats på vårt konto senast 1 dag efter köp för att vi skall garanterat att varan är din.
Vi levererar dina varor när vi mottagit full betalning.
Inga avgifter tillkommer när du väljer förskottsbetalning.

3. Leverans

I dagsläget levererar vi bara möbler inom stockholmsområdet, förbrukningsvaror skickar vi naturligtvis över hela landet med reguljär postgång.

Leveranstid:
Lagervaror:
Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning.

Tapetsering:

I samband med beställning kommer vi att meddela dig planerad leveranstid. Om det skulle uppstå några avvikelser hör vi av oss via e-post så snart vi fått kännedom om detta.

Fraktpris (inom Sverige):
Vid beställning av möbler kan vi erbjuda frakt inom Sverige, Frakt inom Stockholm kan ordnas mot en kostnad av 400kr. Efter slutförd beställning kommer vi att kontakta er för att stämma av utlämning alternativt leveransförfarande.

Leveranssätt:

Postpaket – DHL:
Avser beställningar med en vikt under 20 kg. Försändelsen anländer till ditt närmsta ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Hemleverans:
Försändelsen levereras direkt till din dörr efter överenskommelse. Vi kontaktar dig för bokning av utkörningstid.

Transportansvar:
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador:
Om produkten är uppenbart skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till oss.

Varans skick vid köp av begagnade varor:
Vid köp av begagnade varor värderas pris utifrån skick och varans uppskattade ålder som alltid framgår under produktsidan.

Ej utlöst order:
Löser du inte ut ditt paket debiteras du 395 kr för tillkomna omkostnader.

Leveransförsening:
Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via email eller telefon.

4. Ångerrätt

Enligt Distansavtalslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att nyttja din ångerrätt genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden

Undantag från ångerrätten:
Vid köp av en produkt som tillverkas speciellt för dig och enligt dina specifika önskemål gäller inte ångerrätten. Exempel på detta är om du beställer ett tapetseringarbete.

Så här gör du en retur:
Kontakta oss för att komma överrens om returförfarandet
Betalningen för returfrakten justeras i samband med utbetalningen av dina pengar.
Återbetalning sker i första hand till ditt bankkonto och inom 10 dagar efter det att vi mottagit och godkänt din retur.

5. Sekretess & Säkerhet

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig så som transport och eventuellt fakturering.
Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig raderas.

6. Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende GL Interiörs tjänster eller produkter bör meddelas till oss via e-mail info@glinterior.se alternativt telefon 076-1276624.

7. Kontakt

Green Living Interiör AB
Breviksvägen 90
135 68 Tyresö